Järjestettiin tänään kisamaiset treenit majalla. Hirveesti ei ollu innokkaita treenaajia, mutta juuri sopivasti. Taas oli ilo huomata treenikamujen edistymisen, etenkin Karu, Wau..Tosi hienoa työtä ootte tehneet.

Näpsän kanssa treenattiin BH-kokeen omaisesti. Upsista, tajusin samalla, että en oo koskaan opettanu sille vasemmalle täyskäännöstä saatikka ottanu hidasta ja juoksua,. No mut tänään otettiin. Tosin nami housunlahkeessa. Meni ihan sika hyvin seuraamiset huomioiden, että noin pitkää seuraamistakaan ei olla koskaan otettu. Henkilöryhmä meni ihan nappiin kummillakin kerroilla ja yhtään lokin katsetta ei ollut havaittavissa. Jäävien liikkeet muutoin ok, mutta unohdin itse pysähtyä..en koskaan opi näitä uusi sääntöjä.  Kummastakin jäävästä karkasi mun luokse. PYSYMISTÄ treenattava. Paikallaolo, ihan sairaasti ötököitä..vähän jopa säälitti koirakin. Nut olin tosi lähellä ja kävin välillä palkkailee. Pari kertaa hankas naamaansa ja nousi istumaan. Ei siis aivan kisavalmis paketti, mut tuohon seuraamiseen olen kyllä tosi tyytyväinen.

Sylvillä paljon ampumista, reagoi kevyesti ekaan paukkuun..ei paha. Seuraamisessa pientä poikittamista ja painamista..Parani loppua kohti. Maahanmeno ok, sika hieno loppuasento..Seisomisessa muutama askel, muutoin ok. Tässäkin hieno loppu. Ja sitten noudo...En oikeesti tiedä mitä tekisin. Kiehuu niin yli etenkin pk-tottiksen noudoissa, et ääntä lähtee. Ääni aiheuttaa vielä sellaista, että luovutuksessa meinaa alkaa taistelemaan kapulalla. Tää on niin sieltä ja syvältä. Lisäksi reenattava A:N ALASTULOJA! Hyppää liian korkeelta ja särkee itsensä. Eteenmeno korvaus kyllä noutojen aiheuttaman pahan mielen...Se oli kyllä hieno. Pinko ihan suoraa ja täysii! Ekalla maahan ja pysyi hyvin vaikka yleisö taputti. Mitähän tekis noille noudoille...? Mun auktoriteetti Sylviin, on niin olematon että ärähtäminen ei auta..menee vaan vääntämiseksi. Kaikki ideat otetaan vastaan...

Mariannen kanssa oli sovittu vielä keppi treeni Näppylällä. Lilli lähti kanssa mukaan. Tehtiin majan pihan nurmelle kaksi keppijanaa. Näpsä näki kun kepit vietiin jne. Merkkas ihan ok, mutta yritti rynniä vaan jälkeä eteenpäin. Mun pitäs olla sika nopeempi. Sainkin hyvän ehdotuksen, jonka luulen sopivan Näpsällä ainakin näin alkuun ja miksei myöhemminkin. Palkkaan heti keppiin reagoinnista ja käsken sitten maahan, jossa jatkan palkkaamista ja aarteen esittelyä. Saan sen sillä vähän rauhoittelemaan. Otin vielä pari sellaista, että heitin puskaan ja päästin ettii, reagoi hyvin ja tarjos maahanmenoa. Kiva juttu. 

Aijon treenata loppuviikon ihan hulluna noita keppejä...mulla edelleen siis se jäljestyskielto päällä.(Näpsälle jälki on jo NIIIIIIN tärkee, et pakko saada kepit NIIN tärkeiksi kanssa. ) En olisi uskonut koskaan tätä sanovan, mutta mun tekis oikeesti ihan hulluna ajaa sitä jälkeä..Mä oon jotenkin päässy siihen sisälle, edes pikkasen...Taidan alkaa opettaa Sylvillekkin.

Kiitos Mariannelle taas neuvoista ja kurinpidosta. Niin ja ennenkaikkea itikan pyyhinnästä. Mun paljas selkä kiittää!

ps. Katja kuvasi treenit, joten matskuu tulossa...